اصول کارتن سازی

اصول کارتن سازی

اصول کارتن سازی نیز مانند اصول تولید هر کالای دیگر ، شامل یک سری نکات و قوائد می باشد که باید هنگام انجام فرآیند تولید بر طبق استاندارد های موجود رعایت شود. در صنعت کارتن سازی این اصول مربوط می شود به سیستم های عایق برق و رطوبت. همان طور که قبلا در مقالات توضیح داده ایم ، برق مورد استفاده در کارگاه ها و کارخانه های تولید کارتن ، از نوع برق سه فاز می باشد. به همین دلیل محیط کارخانه نیاز به عایق های برق استاندارد دارد تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود. همچنین در خصوص بخش انبار این کاخانه ها ، عایق بندی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به اتاق های انبار ، امری ضروری است. چرا که رطوبت می تواند کارتن های تولید شده را نرم کرده و مقاومت و استحکام کارتن ها را از بین ببرد.

اصول کارتن سازی

 

خط تولید کارتن از ضایعات

یکی دیگر از مواردی که شاید خیلی مربوط به اصول کارتن سازی نباشد ، مسئله ی تولید کارتن از ضایعات است. خط تولید کارتن از ضایعات به جهت کمکی به محیط زیست می کند و از طرفی هزینه های تولید را نیز کاهش می دهد بسیار محبوب است. تبدیل کارتن های فرسوده شده ای که بافت آن ها از بین رفته و دیگر استحکام ندارند به کارتن هایی نو و مقاوم ، هم می تواند از بریده شدن درختان جدید برای تولید کاغذ و مقوای به کار رفته در کارتن سازی جلوگیری کند ، هم می تواند هزینه های تهیه ی مواد اولیه را تا حدودی کاهش دهد.

خط تولید کارتن از ضایعات

خط تولید کارتن سازی

طبق اصول کارتن سازی ، خط تولید کارتن سازی باید مجهز به دستگاه های سالم و اپراتور های حرفه ای باشد اما این موضوع که تا چه حد تنوع دستگاه در خط تولید بالا باشد و یا اینکه دستگاه ها اتوماتیک باشند یا نیمه اتوماتیک و یا دستی ، کاملا به میزان به روز و مجهز بودن کارخانه مربوط شده و ربطی به اصول کارتن سازی ندارد. اما مسلما وجود تنوع بالا در دستگاه ها باعث می شود که کارخانه بتواند کارتن های زیادی را با تنوع بالا تولید کند و همین طور اتوماتیک بودن دستگاه ها موجب تسریع در تولید و در نتیجه فروش بیشتر و سود زیادتر می شود.

معایب شغل کارتن سازی

قبل از اینکه بخواهید درباره ی اصول کارتن سازی و راه اندازی خط تولید کارتن تصمیمی بگیرید بهتر است با معایب شغل کارتن سازی و همین طور مزایای آن اشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. با یک بررسی کلی می توان به این نتیجه رسید که مزایای این شغل خیلی بیشتر ازمعایب آن است. اما همین دو مورد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت ، بسیار مهم بوده و می تواند در آینده ی شغلی شما تاثیر مستقیم بگذارد.

مورد اول بازار رقابتی صنعت کارتن سازی و فروش کارتن است. امروزه تولید کنندگان و فروشندگان زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند که اگر بخواهید به عنوان یک تازه وارد ، وارد این بازار شوید در ابتدا شاید کمی سودآوری سخت و مشکل باشد. البته راه حل های زیادی برای داشتن یک سیستم بازاریابی خوب وجود دارد که مهم ترین آن ها داشتن یک وب سایت در گوگل و فروش آنلاین است.

مورد دوم نیاز به دانش و تخصص علاوه بر سرمایه در خصوص کارتن سازی می باشد. در صنعت کارتن سازی حتی اگر کارفرما باشید و سرمایه کافی داشته باشید ، بدون داشتن تخصص در زمینه اصول کارتن سازی و نحوه ی کارکرد خط تولید ، موفقیتی در کار نخواهد بود. حتی با وجود کادر مجرب و حرفه ای ، نیاز است که خود شما نیز میزانی آگاهی در زمینه های مختلف صنعت کارتن سازی داشته باشید.

کارتن سازی ارزان

کارتن سازی ارزان

کارتن سازی ارزان (شرکت کاراکارتن) ، در تهران در حال فعالیت بوده و محصولات و کارتن های تولیدی خود را با مناسب ترین قیمت به سراسر ایران ارسال می کند. البته همیشه باید علت ارزانی و قیمت مناسب را جویا شد تا مطمئن شوید که علت آن ، کیفیت پایین کالا ها نمی باشد. در شرکت کارا کارتن تمامی کارتن ها ، طبق اصول کارتن سازی و با استفاده از به روز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات تولید شده و با مناسب ترین قیمت به مشتریان فروخته می شوند.

علت آن هم فروش بدون واسطه و حذف دلالان است. در بازار فروش هر کالایی وقتی پای واسط ها و دلالی به میان باز می شود ، قیمت کالا بالا می رود. چرا که روند بازار فرق کرده و دیگر کالا از سوی تولید کننده به صورت مستقیم به مصرف کننده نمی رسد. ابتدا دلال ها محصول را خریداری کرده و با اضافه کردن مبلغی به کالا به عنوان سود خود ، کالا را با قیمتی بالاتر در بازار به فروش می رسانند.

اما شرکت کارا کارتن با فروش مستقیم ، کالا های خود را با مناسب ترین قیمت به دست مصرف کنندگان می رساند. فرقی نمی کند که در کدام شهر یا شهرستان باشید ، می توانید کارتن های مورد نظر خود را از سراسر کشور سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

آموزش راه اندازی کارگاه کارتن سازی

زمان ثابت کرده بهترین راه یادگیری تجربه است. برای آموزش راه اندازی کارگاره کارتن سازی بر طبق اصول کارتن سازی ، بهترین راه کار کردن برای مدتی در یک کارخانه کارتن سازی برای دیدن آموزش های لازم و آشنایی کامل با خط تولید و مراحل آن و هم چنین مشکلات احتمالی و روش های رفع آن ، بهترین راه برای کسب اطلاعات در این زمینه و آموزش دیدن می باشد.

آموزش کارتن سازی

آموزش کارتن سازی

آموزش کارتن سازی بر طبق اصول کارتن سازی به طور کامل در مقاله ی کارتن سازی توضیح داده شده است. اما به طور خلاصه می توان گفت که کارتن سازی دارای 5 مرحله ی اصلی می باشد. مرحله ی اول تولید خمیر کاغذ یا مقوا می باشد. که می تواند با استفاده از ضایعات کارتن درست شود و یا مواد اولیه دیگر با توجه به نوع کارتنی که مشتری سفارش داده است.

در مرحله ی دوم ساخت ورق کارتن و یا به اصطلاح ورق سازی است. ورق ها نیز انواع و اقسم خود را داشته و برای تولید و ساخت هر کدام مراحل مختلفی باید طی شود که تمام این موراد در مقاله ی ورق سازی  به طور کامل توضیح داده شده است. مرحله ی بعد ساخت کارتن با استفاده از ورق ها کارتن ها می باشد و در مرحله ی چهارم اتصالات کارتن انجام می شود که می تواند از نوع چسبی ، دوخت و یا منگنه ای باشد.

مرحله ی آخر که مرحله ی پنجم کارتن سازی محسوب می شود مربوط به چاپ روی کارتن ها است که در واقع انتخابی (آپشنال) بوده و تمامی کارتن ها وارد این مرحله نمی شوند. فقط کارتن هایی که سفارش چاپ از هر نوعی ( لمینتی ، فلکسو ..) داشته باشند وارد این مرحله شده و با استفاده از دستگاه های چاپ مختلف ، کارتن های لمینتی و … تولید می شوند.

قیمت دستگاه کارتن سازی

در مقاله ی قیمت دستگاه کارتن سازی به طور کامل به این موضوع پرداخته شد اما اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم ، می توان گفت که به دلیل وجود تنوع بالا در مدل دستگاه ها و ماشین آلات مورد استفاده در صنعت کارتن سازی (بر پایه ی اصول کارتن سازی) ، نمی توان یک قیمت تقریبی مثال زد.

قیمت دستگاه ها با توجه به این که از کدام نوع ( خمیر کن کاغذ ، ورق ساز ، برش ، اتصالات و چاپ) باشد متفاوت است. همچنین هرکدام از انواع دستگاه ها نیز دارای مدل های مختلف هستند که قیمت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل قبل از اقدام به استعلام قیمت دستگاه کارتن سازی ، بهتر است نوع و مدل دستگاه مورد نظر را مشخص کنید.

قیمت دستگاه کارتن سازی

مواد اولیه کارتن سازی

در واقع مواد اولیه کارتن سازی با توجه به مدل و جنس کارتن ها متفاوت می باشد. اما با توجه به اصول کارتن سازی ، یک سری مواد اولیه ثابت وجود دارد که در ساخت تمامی انوع کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این موارد عبارتند از : ضایعات کارتن ، چوب درخت (معمولا بلوط) ، چسب مخصوص کارتن سازی و ابزار آلات مربوط به اتصالات. برای مثال اگر مشتری سفارش کارتن کرافت داده باشد ، یکی از مواردی که جزء مواد اولیه محسوب میشه ورق یا همون کاغذ کرافت می باشد که ممکن بصورت آماده تهیه شود و یا در همان کارخانه تولید شود .

 

کارتن سازی
قیمت کارتن
کارتن سازی تهران
کارخانه کارتن سازی
ورق سازی
کارتن میوه
کارتن لمینتی
کارتن سه لایه
کارتن پنج لایه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *