شغل کارتن سازی

شغل کارتن سازی یکی از مشاغل پر سود در کشور ایران محسوب می شود که امکان صادرت نیز در آن وجود دارد و اگر شرکتی موفق به صادرات کارتن های تولید خود بشود سود بیشتری را نیز کسب می کند. به طور کلی اکثر شرکت هایی که به کارتن سازی مشغول هستند، اقدام به تولید و همچنین فروش انواع ورق کارتن نیز می کنند. بعضی از آن ها نیز ورق کارتن را به شکل خام نفروخته و فقط انواع کارتن را تولید و عرضه می کنند. این مورد تماما سلیقه ای بوده و به تصمیم صاحب شرکت بستگی دارد. در دامه ی مطلب در خصوص مزایا و معایب شغل کارتن سازی ، سود کارتن سازی ، آموزش کارتن سازی و راه اندازی خط تولید کارتن سازی توصیه هایی را ارائه خواهیم کرد.

شغل کارتن سازی

کارتن سازی

کارتن سازی صنعتی است که در زمینه ی بسته بندی که به تولید انواع کارتن ها مانند کارتن میوه ، کارتن پستی ، کارتن لمینتی ، کارتن اختصاصی ، کارتن سه لایه ، کارتن 5 لایه | کارتن پنج لایه و …. می پردازد. هر کدام از انواع کازتن ها نیز کاربرد های مخصوص به خود را دارند و روش تولید آن ها متفاوت است. همچنین قیمت کارتن در مدل های مختلف ، متفاوت خواهد بود. در نتیجه برای اینکه بتوان انواع مختلف کارتن ها را تولید کرد احتیاج به تعداد بالایی دستگاه و تجهیزات در خط تولید کارتن سازی می باشد. که در ابتدای کار خریدن تمام آن ها ضروری نداشته و توصیه نمی شود.

معایب شغل کارتن سازی

معایب شغل کارتن سازی

به طور برای نام بردن شغل کارتن سازی می توان به دو مورد اشاره کرد . اولین مورد بازار پر رقابت این صنعت می باشد. چرا که همه روزه کارخانه های زیادی در زمینه کارتن سازی راه اندازی شده و شروع به فعالیت می کنند.در نتیجه برای داشتن فروش بالا باید از تکنیک های به روز و مدرن بازاریابی استفاده کرد. البته یکی از بهترین راه ها فروش و تبلیغات آنلاین می باشد که با راه اندازی یک سایت بهینه و ریسپانسیو می تواند فروش بالایی برای صاحب کسب و کار به ارمغان بیاورد. مورد دوم هم نیاز به تخصص و سرمایه هر دو کنار هم می باشد. یعنی سرمایه بدون تخصص هیچ فایده ای در صنعت کارتن سازی نداشته و به سود آوری نخواهد رسید.

مزایای شغل کارتن سازی

از مزایای شغل کارتن سازی می توان به راحتی مراحل تولید ، آسان بودن راه اندازی خط تولید و همین طور موضوع انبارداری کارتن ها می باشد. کارتن ها به دلیل اینکه وزن بسیار کمی دارند معمولا بسته بندی و انبار کردن و همچنین حمل آن ها بسیار آسان می باشد. از طرفی تولید کارتن مدت زمان کوتاهی لازم دارد که البته بسته به نوع کارتن می تواند کمی متفاوت باشد. اما به طور میانگین یک خط تولید کارتن معمولی می تواند در ساعت بین 2000 تا 5000 هزار کارتن را در ساعت تولید کند.

صفر تا صد کارتن سازی

استارت و شروع شغل کارتن سازی مرلحل خیلی سختی ندارد. در اولین قدم برای دریافت مجوز ها وپروانه لازم باید به سایت بهینه یاب مراجعه کرده و پس از ارسال مدرک منتظر تاییدیه باشید. در این مدت باید کارگاه خود را راه اندازی کرده و دستگاه های لازم برای ابتدای کار را تهیه کرده و برق از نوع 3 فاز و هم چنین عایق بندی لازم را برای محیط کارگاه مهیا کنید. پس از گرفتن تاییدیه باید مبلغی جهت کارشناسی واریز کرده تا مراحل قانونی شروع شود. همواره دقت لازم را داشته باشید که بازاریابی را از همان ابتدای کار شروع کنید تا روند پیشرفتتان سرعت بیشتری داشته باشد.

صفر تا صد کارتن سازی

راه اندازی کارگاه کارتن سازی

مراحل راه اندازی کارگاره کارتن سازی همان طور که در بالا توضیح داده شده می باشد. اما همواره نکاتی است که باید به آن ها توجه داشته باشید. اولین نکته بازاریابی تخصصی بود که به آن اشاره شد. دومین مورد عایق کردن محیط انبار خانه در برابر رطوبت است. هیچ چیزی به اندازه نفوذ آب و رطوبت نمی تواند به کارتن های در انبار صدمه بزند. بانفو.ذ رطوبت به کارتن ها ، استحکام و مقاومت کارتن ها از بین رفته و تقریبا غیر قابل استفاده و فروش می شوند. به همین دلیل محیط انبار باید دارای عایق مناسب در برابر رطوبت باشد.

پیشرفته ترین دستگاه های کارتن سازی

در شغل کارتن سازی و کارخانه های تولید کارتن ، دستگاه ها و ماشین آلات زیادی مورد استفاده قرار می گیرند که از نظر اتومات بودن و یا نبودن به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. مثلا دستگاه دایکات که یکی از انواع دستگاه های برش ورق کارتن می باشد در سه مدل تمام اتومات ، نیمه اتومات و دستی وجود دارد که پیشرفته ترین مدل آن ، مدل تمام اتومات آن می باشد. همچنین از انواع دستگاه های چاپ بر روی کارتن می توان به دستگاه لمینیت کارتن اشاره کرد که یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها بوده و امکان چاپ هر نوع طرح با طیف رنگی نا محدود بر روی کارتن ها را ایجاد می کند.

آموزش کارتن سازی

اگر قصد اشتغال به شغل کارتن سازی دارید و به دنبال آموزش کارتن سازی هستید بایثد بدانید که مراحل کلی تولید کارتن 5 مرحله است. مرحله اول ساخت خمیر کاغذ از مواد اولیه و ضایعات کارتن می باشد. در مرحله بعد ورق کارتن ها در انواع مختلف تولید می شوند. در مرحله ی بعدی باید ورق کارتن ها با توجه به مدل و ابعاد کارتن های مورد نظر برش داده شوند. در مرحله ی چهارم  ورق کارتن ها از طریق اتصالات مختلف که می تواند چسبی ، منگنه ای و یا دوخت باشد به هم متصل شده و محصول نهایی یعنی کارتن ساخته می شود. در خصوص مرحله یپنجم هم باید بگوییم که مربوط به چاپ روی کارتن بوده و چون تمامی کارتن ها دارای چاپ نمی باشند یک مرحله ی انتخابی و به اصطلاح آپشنال محسوب می شود و بستگی به سفارش مشتری دارد.

آموزش کارتن سازی

شرکت کارتن سازی کارا کارتن

شرکت کارا کارتن (کارخانه کارتن سازی) فعالیت خود را از سال 1378 در صنعت بسته بندی (کارتن سازی و ورق سازی)  آغاز کرد با گذشت زمان و کسب تجربه و دانش در این زمینه در آبان ماه سال 1378 کارخانه خود را در بزرگترین شهرک صنعتی کشور در شهرک صنعتی شمس آباد تاسیس کرد تا علاوه بر خدمات مشاوره ای و ازمایشگاهی و تولید هر چه بهتر در صنعت کارتن گامی مهم در جهت رشد و کیفیت این صنعت به عرصه ظهور رساند و در این راستا تمام تلاش خودرا بکار می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *