راه اندازی کارخانه کارتن سازی

راه اندازی کارخانه کارتن سازی

اگر به فکر راه اندازی کارخانه کارتن سازی هستید ، قبل از هر چیزی باید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. کسب اطلاعاتی در مورد مراحل راه اندازی و همچنین معایب این شغل کسب کنید. در خصوص معایب شغل کارتن سازی نیز در انتهای مطلب توضیحاتی ارائه می کنیم. اما مهمترین قدم ، سه مرحله اول است :

  1. تهیه ی سرمایه لازم
  2. دریافت مجوز تاسیس و پروانه های لازم از سایت بهینه یاب
  3. خرید زمین مناسب برای احداث کارخانه

علاوه بر موارد فوق داشتن اطلاعات در خصوص کارتن سازی ، قیمت کارتن ، معایب شغل کارتن سازی ، سود کارتن سازی و غیره نیز به شما کمک بزرگی می کند.

*در ادامه سعی می کنیم اطلاعات مختصری در مورد هر یک از موارد فوق در اختیارتان قرار دهیم.

 

کارتن سازی

صنعت کارتن سازی به دلیل کمک به محیط زیست یکی از صنایع محبوب در تمام دنیا به حساب می آید. به این صورت که موقع ساخت کارتن ها مواد اولیه اصلی خط تولید، ضایعات کارتن های قدیمی است. و برای تولید کارتن های جدید نیازی به استفاده مقدار زیادی از چوب درختان نیست و از ضایعات کارتن های قدیمی استفاده می شوند.

علاوه بر آن کارتن ها به عنوان زباله وارد محیط زیست نشده و مجددا وارد چرخه ی تولید می شوند. هرچند که اگر از این چرخه خارج شده و به طبیعت هم برگردند ، جزو زباله هایی هستند که بدون آسیب زدن به محیط زیست تجزیه می شوند. بنا بر این راه اندازی کارخانه کارتن سازی یک شغل دوست دار محیط زیست در کل دنیا محسوب می شود.

کارتن سازی

 

قیمت کارتن

قیمت کارتن همان طور که در مقاله ی مربوطه هم توضیح داده شد ، بستگی به موارد زیادی دارد که مهم ترین آنها عبارت اند از :

  • جنس ورق های سازنده ی کارتن : کرافت ، لاینر ، چوکا ، تاپ وایت و …
  • ساختار ورقه ها : کارتن تک لایه ( سینگل ) ، کارتن سه لایه ، کارتن پنج لایه
  • سایز و ابعاد : کارتن ها با توجه به کاربرد و موارد استفاده شان ( بنا به نیاز و سفارش مشتری) در ابعاد مختلف تولید می شوند.
  • شرکت فروشنده : این که بتوانید خرید خود را بدون واسطه و مستقیم از تولید کننده انجام دهید بصورت چشم گیری در مبلغ کل خریدتان اختلاف ایجاد کرده و در هزینه های تان صرفه جویی می کند.

شرکت کارا کارتن نیز انواع کارتن هارا در هر جنس و سایزی تولید کرده و به سراسر ایران ارسال می کند. همچنین فروش این شرکت بدون واسطه بوده و با توجه به کیفیت بالای محصولاتش قیمت های مناسبی نیز ارائه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره (09121052603) تماس حاصل نمایید.

 

معایب شغل کارتن سازی

راه اندازی کارخانه کارتن سازی نیز مانند تمامی مشاغل دیگر معایب و مزایای خود را دارد. قبل از اینکه اشاره ای به معایب شغل کارتن سازی بکنیم ، لازم به ذکر است که موضوعی که از نظر یک نفر عیب محسوب می شود ممکن است برای کسی دیگرمزیت باشد ! پس در مورد مزایا و معایب شغل ها هیچ گاه چیز مطلقی وجود ندارد. با این وجود دو مورد وجود دارد که حائز اهمیت هستند :

  • رقابت بالا : وجود تولید کنندگان و فروشندگان زیاد در بازار رقابت در صنعت کارتن سازی را به شدت بالا برده و به همین دلیل برای داشتن فروش بالا و سود آوری باید علاوه بر کیفیت بالای محصولاتتان ، قیمت های مناسبی ارائه دهید که اصطلاحا به آن قیمت رقابتی می گویند.
  • نیازمندی همزمان تخصص و سرمایه : راه اندازی کارخانه کارتن سازی به تنهایی با تخصص و یا سرمایه موفق نخواهد شد. چرا که باید علاوه بر داشتن سرمایه لازم و کافی از دانش و تخصص در زمینه تولید کارتن نیز برخوردار باشید.

معایب شغل کارتن سازی

 

کارتن بسته بندی

مهمترین کاربرد کارتن بسته بندی است. تمامی محصولات و کالا های از بدو تولید در کارخانه ها با استفاده از کارتن بسته بندی شده و در انباری نگهداری می شوند. همچنین موقع ارسال ( پست کردن) و حمل و نقل و اسباب کشی و به طور کلی در هر مرحله ای از تولید تا مصرف از کارتن استفاده می کنند.

البته لازم به ذکر است که کارتنی که خریداری می کنید ،باید متناسب با کارایی که قرار است داشته باشد ، ساخته شده باشد. یعنی هر نوع کارتنی برای بسته بندی و حمل هر نوع کالایی مناسب نیست.

خرید کارتن

خرید کارتن نیز عموما با عنواین پرکاربرد یر در بستر اینترنت انجام می شود.  :

خرید کارتن پنج لایه
خرید کارتن سه لایه
خرید کارتن پستی
خرید کارتن لمینتی
کارتن بسته بندی

 

کارتن سازی در منزل

این روز ها امار جست و جوی کلمه کارتن سازی در منزل در گوگل بالا رفته است اما باید بدانید که صنعت کارتن سازی نیازمند راه اندازی کارخانه کارتن سازی بوده و احتیاج به ماشین آلات صنعتی و بزرگ و شرایط خاص خود را دارد. در نتیجه تولید کارتن و کارتن سازی در منزل اصلا امکان پذیر نیست.

 

پیشرفته ترین دستگاه کارتن سازی

شناخت پیشرفته ترین دستگاه های کارتن سازی جهت راه اندازی کارخانه کارتن سازی از واجبات است. چرا که تنوع دستگاه ها و ماشین آلات در این صنعت بسیار بالا بوده و اگر در ابتدای کار تمام آن ها را بخرید در واقع مساوی است با ضرر کردن. بهترین کار خرید دستگاه های لازم و ضرری و برای شروع کار است.

مهم ترین این دستگاه ها نیز ، دستگاه خمیر کن کاغذ و دستگاه برش ( انواع مختلفی دارد که باید با توجه به سفارشات و نیاز خود انتخاب کنید) و دستگاهی برای انجام اتصالات کارتن ها است. که با توجه به انواع مختلف اتصالات ( چسب ، منگنه ، دوخت ) باید با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

مواد لازم برای کارتن سازی

برای راه اندازی کارخانه کارتن سازی باید شناخت کافی از مواد لازم برای کارتن سازی نیز داشته باشید. در ساخت کارتن ها با توجه به این که جنس های مختلفی دارند ، از مواد اولیه متفاوتی نیز ساخته می شوند. اما اقلامی که در ادامه توضیح می دهیم موادی هستند که تقریبا در ساخت هر نوع کارتنی از مواد اولیه اصلی محسوب می شوند :

  • چوب درخت بلوط  : چوب این درخت به دلیل برخورداری از میزان بالای تانن ، استحکام فوق العاده ای دارد و هم چنین خاصیت ضد قارچ داشته و حشرات را دفع می کند. به همین دلیل در کارتن سازی نیز بسیار کاربردی و محبوب است.

 

  • ضایعات کارتن : منظور از ضایعات ، کارتن های قدیمی و فرسوده هستند که که استحکام و مقاومت خود را از دست داده اند. با تبدیل کردن این ضایعات به خمیر کاغذ و تولید مجدد ورق کارتن ، می توان کارتن های جدید تولید کرد.

 

شرکت کارا کارتن به عنوان یکی از موفق ترین شرکت ها در راه اندازی کارخانه کارتن سازی و تولید با کیفیت ترین کارتن ها بدون واسطه و با بهترین قیمت ها آماده ارائه محصولات خود به مشتریان در سراسر ایران است.

 

سود کارتن سازی
فروش کارخانه کارتن سازی
ساخت دستگاه کارتن سازی
آموزش کارتن سازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *