چاپ افست در صنعت کارتن سازی

چاپ افست چیست؟

چاپ افست در صنعت کارتن سازی روشی در صنعت چاپ است که نوشته و عکسی را که قرار است چاپ کنید را بر یک استوانه (سیلندر) برمی گرداند و با فشار استوانه ی دیگر روی  کارتن یا کاغذ چاپ می کند.

در صنعت کارتن سازی روش های مختلفی برای چاپ روی کارتن های بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از این روش ها چاپ افست  می باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با چاپ افست و مزایایی که این صنعت دارد آشنا کنیم. 

در صنعت چاپ معمولا از چاپ فلکسو برای چاپ  طرح ها روی کارتن استفاده می کنند. چاپ افست امروزه یک روش پرطرفدار در صنعت چاپ است. این روش  چاپ جهت رسیدن به بهترین کیفیت و بالاترین تیراژ می باشد.دقت و تجربه نیز یکی از رکن های چاپ افست می باشد.

 مختصری از تاریخچه چاپ افست

اولین دستگاه چاپ افست در صنعت کارتن سازی توسط شخصی بنام رابرت بارکلی در سال 1875 ساخته شد و با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان، یک شرکت مطبوعاتی  در سال 1903 برای چاپ روزنامه های خود از چاپ افست استفاده کرد. 

در حوالی سال 1904 ایرا و روبل از کسانی اند که اختراع چاپ افست در ابتدا به آنها نسبت داده شده است. این دو دانشمند تقریبا به صورت همزمان البته در مکان های مختلف روی فرم های لیتوگرافی به طور غیر مستقیم پژوهش کرده اند و از آنها بهره برده اند.چاپ افست در همان ابتدا روشی مقرون به صرفه برای آثار هنری که نیاز به بازسازی داشتند ابداع شد.

روبل یک کارخانه چاپ به همراه تجهیزات چاپ افست داشت، او مسئول چاپ اسکناس بود. هنگامی که چاپ اسکناس های او به مشکل برمی خورد  روبل از یک لاستیک نرم برای چاپ استفاده می کرد اما یک روز با اشتباه یکی از کارگران در هنگام چاپ؛ کاغذ را وارد دستگاه چاپ نکرد که این عمل باعث شد که با نبودن کاغذ، جوهری که بر روی استوانه چاپ بود به پشت کاغذ بعدی انتقال پیدا کند  این عمل چاپ  به مراتب بهتر از چاپ اصلی بود و این سهل انگار تحولی را در صنعت چاپ ایجاد کرد.

مزایای چاپ افست در صنعت چاپ

 

چاپ افست چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزیتی که چاپ افست دارد کیفیت بالای تصاویر چاپی ،تثبیت رنگ روی کاغذ است، در چاپ افست اپراتوری که مسئول چاپ است می تواند با کنترل جوهر چاپ کنتراست کافی را در تصویر ایجاد کند، در نتیجه تصویر روی قطعه مورد چاپ واضح و تمیزتر خواهد بود.

چاپ افست این امکان را به شما می دهد که چاپ با تیراژ بالا را داشته باشید که این مزیت برای شرکت های متوسط و بزرگ کاملا به صرفه است. یکی از اصلی ترین مزیتی که این صنعت دارد کم هزینه بودن با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارد است. البته از لحاظ کیفیت بالاتر چاپ روش های مختلف دیگری وجود دارد اما با تفاوت قیمت بالا  چاپ افست به عنوان مقرون به صرفه ترین روش چاپی شناخته می شود. بنابراین برای طراحی و چاپ کاتالوگ ها در تیراژ بالا از چاپ افست استفاده می کنند که بهترین نتیجه را برای آنها در بر دارد.

یکی از جالب ترین مزایایی که چاپ افست دارد این است که برای اکثریت سطوح چاپ مناسب می باشد. مثلا طرح خود را روی پارچه ،چرم، کارتن، چوب، پلاستیک و انواع مختلف کاغذ چاپ کنید. پس قابلیت استفاده روی بسیاری از سطوح چاپ است.

پیشنهاد ما  برای ثبت سفارش و استعلام قیمت به شما شرکت کارا کارتن می باشد، اکنون با شرکت کارا کارتن تماس بگیرید(0921052603) که کارشناسان واحد پشتیبانی با شما هماهنگی های لازم را انجام دهند.

کاربردهای چاپ افست

 

 کاربرد های چاپ افست

همانطور که میدانید ما به طور غیر مستقیم با چاپ افست مواجه هستیم که ین روش به دلیل مزایایی که دارد به عنوان محبوب ترین روش چاپ شناخته شده است. مواردی که شما با چاپ افست با آن مواجه هستید عبارتند از:

 روزنامه ها،کتاب ها، اسناد و مدارک مالی،  تبلیغات بسته بندی، چاپ کاتالوگ و بروشور، چاپ بازی های کارتی، پاکت لوح های فشرده و بسیاری از محصولات دیگر کاربرد دارد.

همانطور که در این مقاله خواندید چاپ افست در بسیاری از محصولاتی که به طور غیر مستقیم با آنها روبرو هستیم کاربرد دارد، بنابراین می توان از هر نوع کاغذی برای چاپ استفاده کرد.

بزرگترین عیبی که چاپ افست می تواند داشته باشد این است که برا سفارشاتی با حجم پایین مقرون به صرفه نیست و ایراد دیگر در چاپ افست، زمانی است که اپراتور اطلاعات دستگاه را مشخص کند، دیگر امکان تغییر  اطلاعات فرستاده شده  به دستگاه وجود نخواهد داشت  و تا اتمام کار دستگاه با همان اطلاعات  اولیه کار خواهد کرد.

چاپ افست

 

نتیجه گیری 

اکنون شما با صنعت چاپ افست در کارتن سازی و مزایای آن آشنا شده اید قطعا شما تصمیم درستی را برای انتخاب روش چاپ خواهید داشت و این انتخاب را باید به تیمی بسپارید که کار شما را با بهترین کیفیت و مطابق با سلیقه تان اجرا نمایند، شرکت  کارتن سازی کارا کارتن این امکان را برای شما فراهم می کند که شما در سراسر ایران بتوانید سفارشات خود را به صورت تلفنی (09121052603)یا آنلاین سفارش دهید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *