ورق کارتن کرافت

در صنعت کارتن سازی و چاپ روی کارتن از کاغذ های متنوعی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین کاغذها در صنعت چاپ و کارتن سازی، چاپ روی ورق کارتن کرافت می باشد. این نوع چاپ باعث جذاب تر شدن بسته بندی محصولات می شود، چاپ ورق کارتن کرافت در کارتن سازی توسط  کارخانه های تولید کننده کارتن انجام می گیرد، انواع کارتن های سه لایه و پنج لایه از جنس  ورق کارتن کرافت می باشند.

مقوای کرافت یکی از پرسفارش ترین محصولات بسته بندی است که برای ساخت انواع مختلف وسایل بسته بندی، ساک دستی، جعبه های بسته بندی و … استفاده می شود.

ورق کارتن کرافت چیست؟

 کلمه کرافت در زبان آلمانی به معنای مقاومت است. ورق کارتن کرافت مقاومت و کشسانی بالایی در برابر پارگی را دارا میباشد و برای انواع  بسته بندی ها ی مختلف به ویژه بسته بندی میوه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کاغذ معمولا از درختان کاج ، بامبو و کنف تولید می شود در نتیجه  کاغذ کرافت کاغذی قابل بازیافت است،  این نوع کاغذ با گرماژی  بالای  40 گرم به بازار عرضه می شود.

کاغذهای کرافت در بازار بیشتر به رنگ های قهوه ای و کاهی قابل عرضه می باشند چون  خمیر کاغذ کرافت خمیری تیره تری نسبت به خمیر های کاغذ دیگر دارد اما اگر ورق کارتن کرافت سفید، مورد پسند شما باشد می توان با فرآیند شیمیایی روی خمیر آن به کاغذی سفید با مقاومت بالا رسید.

شرکت کارتن سازی کارا کارتن تولید کننده انواع کارتن های بسته بندی در ابعاد مختلف می باشد و در تولید محصولات خود از این نوع کاغذ استفاده می کند. جهت ثبت سفارش انواع جعبه ها و کارتن های بسته بندی با ورق کارتن کرافت با شماره این شرکت تماس(09121052603) حاصل فرمایید.

تاریخچه ورق کارتن کرافت

تاریخچه ورق کارتن کرافت

 در سال 1879 خمیر کاغذ کرافت توسط شخصی آلمانی بنام کارل اف دال ابداع گردید. در فرآیند تولید خمیر کرافت، چوب را خمیر کرده  و بعد از  پردازش خمیر سلولزی کرافت با مواد شیمیایی (سولفات) باعث بالا رفتن مقاومت کاغذ می شود که این فرآیند توسط کارل ابداع شد و این تکنولوژی در سال 1890 در کارخانه خمیر در سوئد  شروع به کارکرد. شرکت کارتن سازی کارا کارتن از بهترین تولید کنندگان ورق کارتن کرافت است. این نوع کاغذ، کاغذی مقرون به صرفه می باشد و بیشتر از ضایعات چوب برای خمیر این نوع کاغذ استفاده می شود.

ویژگی های ورق کارتن کرافت 

 از بارزترین ویژگی های ورق کارتن کرافت به شرح زیر است:

1- انعطاف پذیری 

2- استحکام و جذاب بودن ظاهر آن

3- مقاومت بالا در برابر آسیب و پارگی 

4-قابل بازیافت بودن 

5- کم هزینه بودن 

6- راحت بودن فرآیند تولید آن.

 

کاربردهای ورق کارتن کرافت

کاربردهای ورق کاغذ کرافت

بیشترین کاربردهای ورق کاغذ کرافت در انواع بسته بندی ها و ورق سازی کاربرد دارد. که می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

انواع ساک های دستی، کارت های ویزیت، تراکت ها، کاغذ و مقوای کتاب ها، کاغذ بیمارستانی ، بسته بندی انواع پوشاک، بسته بندی میوه ها، الگوهای خیاطی، انواع کاغذهای مورد استفاده در دستگاه اتوکلاو، جعبه های بسته بندی برای اسباب کشی، بسته بندی مواد بهداشتی، بسته بندی وسایل تزئینی، و… می باشد.

مقایسه کاغذ کرافت با کاغذ کاهی

 در میان مردم این دو نوع کاغذ هیچ تفاوتی باهم دارند  اما در مقایسه کاغذ کاهی و ورق کارتن کرافت ین را می توان فهمید که هر چقدر میزان گرماژ ورق کارتن بیشتر باشد مقاومت این نوع کاغذ بیشتر خواهد بود پس از مهم ترین خصوصیت این نوع کاغذ مقاومت و قدرت جذب بالای آن در مقایسه با کاغذ کاهی است. کاغذهای کاهی کیفیت پایین تری نسبت به ورق کارتن ها ی کرافت دارند و در صنعت روزنامه و کارها ی هنری و چرک نویس معمولا از ورق های کاهی استفاده می کنند و اما در صنایع بسته بندی معمولا از کاغذ کرافت استفاده میشود.

 

انواع چاپ ورق کارتن کرافت

 

 انواع چاپ روی کاغذهای کرافت و مزایا و معایب آن

در صنایع چاپ بر روی ورق کارتن های کرافت می توان از چاپ سیلک، چاپ افست روی ورق کارتن کرافت استفاده کرد.

از مزایای چاپ بر روی ورق کارتن کرافت چاپ رنگی، بالا بودن کیفیت چاپ، امکان چاپ با هر ضخامتی روی ورق کارتن کرافت می باشد.

معایب چاپ روی ورق کارتن کرافت کم رنگ بودن جوهر روی کاغذ چاپ کرافت است و همچنین کنتراستی بین زمینه و رنگ روشن وجود ندارد در نتیجه این نوع چاپ برای رنگ های بسیار روشن زیاد مورد قبول نمی باشد، لازم بذکر است اگر از کاغذ کرافت با رنگ سفید استفاده کرد میتوان این نوع چاپ  برای طرح هایی با کنتراست بسیار روشن نیز استفاده کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با  تعریف و تاریخچه و کاربردهای چاپ روی ورق کارتن کرافت، مزایا و معایب  این نوع  کاغذ و همچنین مقایسه آن با کاغذ کاهی آشنا کنیم و در صورت تمایل شما برای اجرای طرح های زیبا و جذاب بر روی  محصولات بسته بندی خود با ورق کارتن کرافت به شما پیشنهاد می کنیم که با شرکت کارتن سازی کارا کارتن تماس(09121052603) بگیرید تا کارشناسان واحد ما جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت شما را در این زمینه راهنمایی نمایند و با خیال راحت سفارش محصول خود را به شرکت ما بسپارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *